Sammanfattning av årsmöte 2018

Om du missade Flens Golfklubbs årsmöte 2018 så kommer här en sammanfattning av det som hände, 19 januari på allaktivitetshuset Skjortan.

Klubbens ordförande Monica Falk hälsade alla medlemmar välkomna. Därefter informerades det kort om olika träningsmöjligheter, som även informerats om i ordförandebrev, och vårt samarbete med Gymbörsen. Sedan berättade Emma Rasmusson kort om det fantastiska arbetet som görs i golfäventyret för de yngre. Några av golfäventyrarna fanns även på plats med lite uppvisning.

Anders Berglöv valdes sedan till ordförande för årsmötet och Gunilla Hedberg till sekreterare.

Genomgång av möteshandlingar

Verksamhetsberättelse, verksamhetsplaner, resultat och balansräkningar och budget gicks sedan igenom och fastslogs. Årsavgifterna fastställdes som oförändrade.

Styrelseval

När det var dags för val för kommande år valdes Monica Falk om som ordförande.

Anders Bjurevall, Mattias Gustavsson och Bengt Andersson valdes om till styrelsen på 2 år. Dessutom valdes Kjell Lundström in i styrelsen på 1 år som fyllnadsval för Barbro Ökvist, som efter många års trogen tjänst kliver av.

Som suppleanter till styrelsen valdes Johan Thorell och Lena Hagelberg på omval och Helena Eriksson kliver in som ny.

Val av revisorer och valberedning

Valet av revisorer för klubben föll på Håkan Witting och Christer Malmlöf med Thomas Rynell och Christina Lindström som suppleanter.

Valberedningen tas även kommande säsong hand av Ove Axelsson och Mia Sellgren Boström.

Motioner och övriga frågor

Det låg en motion om att sälja mark i anslutning till fastigheten på höjden. Årsmötet beslutade att sälja den mark som föreslagits.

Avslutning

Mötet avslutades sedan med att Barbro och Gunilla tackades av och fick varma applåder för sina bidrag till klubben.

Årsmötets handlingar finns fortfarande tillgängliga på kansliet om man är intresserad.

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på pinterest
Dela på linkedin
Fler inlägg

Relaterat

Veckans lunchmeny v17 2021

Välkomna till restaurang Norrtorp och njut av den sköna miljön och god, vällagad vanlig mat. Givetvis pandemisäkrat med gott om plats både inne och på

Banstatus!

Hej alla golfare! Säsong 2021 är nu i full gång även fast solen och vårvärmen endast tittat fram ett fåtal dagar sedan vi öppnade. Trots

Ny hemsida

Hemsidan har fått ett nytt utseende. Men var lugn, all information och alla artiklar från tidigare finns kvar. Läs här om vad vi ändrat.