Ordförandebrev november

Jodå, det är mycket att göra på en golfanläggning även när banan är stängd! Invintring heter det när det gäller banan, planering av årsmötet (lördagen den 19 januari)med skrivande av verksamhetsberättelser, verksamhetsplaner, bokslut och budget, kontakter med samarbetspartners är bara några exempel.  Och våra barn- och ungdomsaktiviteter pågår för fullt inomhus! Och så ska personalen ha semester efter att ha jobbat mest hela tiden under säsongen.

• Årsmötet blir alltså lördagen den 19 januari kl. 10-12. Där har vi lite nytänkande för att locka fler att komma! Vi bjuder på Golfäventyret light för alla, smakprov på fysisk träning för golfare, saft och hembakade bullar! Och kanske något mer. Så kom och umgås och ha kul!
  • Betalning av årsavgiften kan ni dela upp genom att betala 1500 kr före årsskiftet på Bankgiro 299-5900. Kom ihåg att skriva golf-ID så att det framgår vem som har betalat. Det går också att dela upp betalningen över året om man har GolfMore-kort. Mer information finns på golf.se
  • Nya golfreglerna: filmer på svenska. Nu finns 24 filmer med svenskt tal och text som förklarar de största nyheterna i golfreglerna 2019 på SGF:s YouTube-kanal.Regelboken på svenska finns tillgänglig digitalt på R&A:s webbsida och i nya mobilappen Rules of golf 2019 för iPhone och  Den tryckta versionen kommer i början av 2019. Under fjärde kvartalet uppdateras regelsidorna på golf.se och utbildningen för distriktsdomare med flera inleds.
  • Våra samarbetspartners är viktiga för oss. Vilka de är ser man på vår hemsida och på skyltar runt omkring klubbhuset och på några andra ställen. Kolla vilka de är och använd er av dem när ni har behov av produkter och tjänster som de har. T ex så bjuder Hotell Malmköping in till ett prisvärt Trettondagsaftonsevent. Se http://www.hotellmalmkoping.se/?page=news&newsid=117
  • Tack alla som har angett Flens GK när ni har spelat på Svenska Spel! Gräsroten gav oss hela 4979 kr i år!
  • Nu kan ni nominera till Flens idrottsgala. Tycker ni att någon/några har gjort sig förtjänta att uppmärksammas för sina prestationer så går det bra att nominera fram till och med den 16 december. För mer information se https://flen.se/uppleva-gora/flens-idrottsgala-2019/
  • Verkligen roligt att notera att av 12 distriktsdomare så kommer 5 från Flens GK! Vilka de är? Kolla på sogdf.se så kan ni samtidigt läsa om allt som händer via distriktet. Dessutom kul att av 140 deltagare från hela Sverige på SGF:s junior- och ungdomskonferens på Bosön i mitten av november var 4 från Flen (och eftersom vi som var där också ingår i olika nätverk kostade det inte något för Flens GK) och samtidigt var vår banchef där på HGU- Högre greenkeeper utbildning. Det gäller att hålla sig uppdaterad! Värt att notera kan också vara att Johan Thorell har påbörjat sin 3-åriga utbildning till tränare/Pro.

Så avslutar vi snart år 2018 som vädermässigt går till historien. Det har naturligtvis påverkat oss likväl som andra golfklubbar. Lite färre golfrundor blev det under den varma sommaren och till följd av det lite lägre greenfeeintäkter än förra året (som var det bästa någonsin för oss) men vi har klarat oss bra ekonomiskt i alla fall på grund av god hushållning. Och vill ni veta mer så kom till årsmötet den 19 januari! Och Tack för i år och God Jul och ett Gott Nytt År!

Mvh Monica