Ordförandebrev juni/juli

Och så kan vi pusta ut och bara njuta av golfspelet! Vi har en ny krögare och vi har feriearbetande skolungdomar som jobbar i kiosken och runt klubbhuset. Som vanligt har vi våra skickliga medarbetare som sköter om bana, reception, shop, kansli och utbildning.

• Vi välkomnar Bassam Bakos som tar över vår restaurang efter Loi med familj som nu öppnar restaurang i Sala. Det var ovisst in i det sista och vi tvingades stänga restaurangen under två veckor, men nu är den igång igen. Bassam är fylld av entusiasm och har många idéer. Kolla på hemsidan så får ni veta mer.
  • Vår golfvecka med en massa roliga tävlingar närmar sig. Kom med och tävla och bjud in vänner och bekanta från andra golfklubbar. Varje tävling har en prissponsor som naturligtvis vill att många ska delta i just deras tävling och tävlingsavgifterna tillfaller förstås klubben. Våra tävlingar är inte bara till för att vi ska tävla utan är också en viktig del i vår sociala klubbverksamhet. Så var inte rädda för att delta utan se det som ett utmärkt tillfälle att ha trevligt och lära känna fler medlemmar. På hemsidan finns mer information.
  • Och så har vi chansen att komma i form med hjälp av Jims kostnadsfria träning. Vi hinner alla vässa spelet runt greenerna innan tävlingsveckan för torsdagen den 12 juli kl. 17.00 – 19.00 tränas det chippning runt green med olika klubbor. Och vi får också tips på hur vi ska träna på egen hand. Och fler gratiskvällar finns schemalagda – se hemsidan och anslagstavlan. Man kan förstås boka in en egen golflektion för att ytterligare förbättra sitt spel.
  • Snart får en tredjedel av er en enkät från Svenska golfförbundet genom Players 1st. Där får ni genom att svara på frågorna ge er syn på hur vi har det i vår klubb.
  • Svenska golfförbundet ordförande, Maria Möller, skrev i ett av sina ordförandebrev att vi medlemmar ska ha förståelse för att många banor i år fick svåra skador av vintervädret och att våra banchefer med personal har haft ett tufft jobb för att återskapa förra årets kvalitet. All eloge till Andreas och hans killar som har kämpat med greenerna på framför allt hål 3, 4 12 och 17. Förutom vinterns härjningar fick vi brott på bevattningsledningar och elledingar till följd av att fibergrävarna grävde av ledningar mm. Ideella krafter – ni vet vilka ni är – har varit ovärderliga för att få allt att fungera.
  • Det är tufft för en liten klubb att kunna hålla den standard som vi alla önskar. Tack vare våra samarbetspartners/sponsorer får vi välbehövligt tillskott i kassan. Ett bra sätt att ge tillbaka är förstås att vi alla, när det går, använder oss av dem när vi handlar eller har behov av tjänster. Förutom alla skyltar som finns på anläggningen finns en sammanställning med klickbara loggor på vår hemsida.
  • Alla nya medlemmar hälsas varmt välkomna! Hoppas att ni ska trivas i vår golfklubb.

Så nu är det bara ut och golfa och tänka på att hur det än går därute på banan så är varje runda en investering i din hälsa!