Ordförandebrev januari 2019

Årsmöten kanske inte är de mest publikdragande företeelserna, men det skulle verkligen vara roligt om alla som inte har något annat för sig dyker upp den 19 januari kl. 10.00 på Allaktivitetshuset Skjortan, Drottninggatan 24, Flen. Vi bjuder då på saft och bullar, ger smakprov på Golfäventyret och ni får veta lite om vår barn- och ungdomsverksamhet och vad som är på gång i övrigt. Genomgång av verksamhetsberättelse och verksamhetsplan blir det förstås också och tillfälle att ställa frågor och komma med förslag.

Vår ungdomsledare Emma Rasmusson är nominerad till årets tränare/aktivitetsledare i Flen. Vinner gör man om man får flest röster och röstar gör man på www.flen.se  Emma har under hela 2018, inomhus och utomhus, tränat våra yngsta inom ramen för golfäventyret, hon är aktiv i Barn- och ungdomskommittén och i projektet Golftjej Södermanland och går en 3-årig ledarutbildning anordnad av SGF mm. Så det är bara att rösta! Hur det har gått får man veta på Idrottsgalan den 1 februari . Biljetter finns att köpa

Till Idrottsgalan den 21 januari på Globen har vi fått ett antal biljetter. Är du intresserad så kontaktar du mig på 072-210 88 82. Först till kvarn….

Styrke- och konditionsträning blir allt mer populärt bland golfproffsen och nu kan du som medlem i Flens GK också förbättra styrka och kondition. Vi har etablerat ett samarbete med Gymbörsen (finns på Bolmängen) som erbjuder dig som medlem en förmånlig rabatt. Som medlem i Flens GK betalar du 279 kr/mån (ordinarie pris 399 kr) utan bindningstid med 1 månads uppsägningstid. Är du medlem i SPF får du ett otroligt specialpris på 149 kr månad och då får du träna mellan 04.00-15.00. Ingen bindningstid och en månadsuppsägningstid. Introduktionspass för SPF:are med PT Josefine den 29/1 kl. 09.30.

Dessutom startar under ledning av Lena Hagelberg, i brottningslokalen på Hammarvallen, ett specialdesignat program för damgolfare. Första pass blir den 23/1 kl. 16.00 – 17.00  och vi håller på till den 3/4 med uppehåll vecka 8. Kostnad 150 k/person för att täcka lokalhyran.

Juniorer och ungdomar kan köra golfäventyret i Lötenskolan klockan 18.00-19.00 på tisdagar och fredagar under januari och februari.

Och snart så kommer årsavgiftsavin på posten och det känns ju bra för det betyder att golfsäsongen är i antågande!

Monica