Ordförandebrev augusti

Så är det lite klarare luft, lite grönare på fairway och i ruffen och skolor och arbetsplatser fylls av pigga och solbrända golfare och alla andra. Med andra ord är det höst efter en sommar som går till historien vädermässigt.

–          Men – vi har många sköna golfrundor kvar innan vi går in i vintermörkret så passa på så fort du har möjlighet att gå en runda och njuta av vår fina bana och vår vackra natur. På hemsidan och på vår facebooksida finns nu en film som vi kan kolla på när vi sitter där i vinter och längtar. Och dela den på alla sociala medier där du finns så att allt fler inspireras att komma till oss och spela. Och att fler lockas att börja spela golf. Tack Andreas Lindemark, filmare och ny medlem i klubben, Emma, Johan och Karin för era fina insatser i filmen!

–          Du vet väl att Hösttouren ger dig möjlighet att spela på banor runt om i Södermanland till en väldigt liten penning, 100 kr. Kolla på http://www.sogdf.se/index.php?page=37 för information.

–          När brandrisken var som störst i somras införde vi, liksom många andra golfanläggningar, rökförbud på banan. Nu är det fritt fram att röka igen, men en vädjan kommer här från banchefen: släng inte fimpar och snuspåsar på banan, (och helst ingen annanstans på anläggningen förutom på avsedd plats – min kommentar)det är lång nedbrytningstid och det ser heller inte trevligt ut.

–          Många avslutningar är det så här års. Bland annat våra juniorers avslutningsläger den 29-30 september. Innan dess, den 15 september, är det Golfäventyret Cup för alla barn som har deltagit i Golfäventyret i sommar. Tack Emma Rasmusson som fixar!

–          Den 6 september har vi den årliga golftävlingen för våra samarbetspartners/sponsorer.

–          Återigen blir det Hälsovecka i hela Flen vecka 39. Vi är med som vanligt och mellan kl. 16-18 tisdagen den 25 har man möjlighet att komma ut till Norrtorp och få information och prova på golf på rangen och på vårt övningsområde. Tipsa vänner och bekanta!

–          Och vi kan fortsätta att utveckla vår golf när Jim avslutar sin gratisträning för medlemmar den 30 augusti. Sedan är det bara att gå in och reafynda i shopen och boka in några uppföljningslektioner!

–          Det tog tid, men nu är bollmaskinen fixad så att vi kan betala med betalkort. Tack alla som har jobbat med det!

Och så har vi några tävlingar kvar innan klubborna ställs in för säsongen. Kul om vi ses då!