Nu har det hänt – igen!

Det är inte ofta det händer. Men NÄR det händer – ja då är det värt att uppmärksammas.
Därför: Seniorgolfen den 24 augusti. På 12e tee står en spelare som snart ska gå till klubbens historia.
Han heter Jan Tampöld och för honom är detta en av de närmast rutinmässiga omgångarna i seniortouren. Men som vanligt är han skärpt, studerar flaggan på green och drar klubban till en lagom baksving. Sedan händer något oväntat.
Bollen flyger visserligen i en perfekt bana mot flaggan som nu fladdrar muntert i vinden. Men vart tog bollen vägen? Förmodligen stannade den i ruffen och det kommer att bli en nervös liten chip för att rädda paret.
Icke så. För andra gången i dessa tävlingar har Jan prickat hundra procent rätt. Den vita kullen som nästan gömmer sig i hålet tillsammans med flaggstången är beviset för en äkta HIO, Hole In One!
Vi säger naturligtvis ett hjärtligt grattis. Samtidigt en liten uppmaning till alla som deltar i seniortouren:
Om det händer något ovanligt (ja, HIO är väldigt ovanligt) under tävlingen så ta gärna fram mobilen och tryck av en bild. Hör av dig till tävlingsledningen och vi kanske får ytterligare en rolig liten händelse att berätta om på seniorsidan.