Lär dig golf i våra nybörjarkurser

Nu är det dags för årets första nybörjarkurser på Flens Golfklubb. Var med från början och lär dig grunderna. För att gå en nybörjarkurs krävs inga förkunskaper.

Våra kurser följer SGFs och PGAs rekommendationer. Nybörjarkursen är första steget på vägen mot Grönt kort – inträdesbiljetten till golfvärlden dit redan runt en halv miljon svenskar har hittat.

Kursen leds av klubbens pro Johan Thorell, som lär dig att hantera golfklubbor på rätt sätt, ger dig de grundläggande kunskaperna om själva spelet och visar hur vi uppträder på golfbanan. Våra särskilda faddrar följer dig sedan på dina första golfrundor.

Den teoretiska delen av kursen görs på webben med Golfförbundets video Börja spela golf – Golf.se. Och när allt är klart får du ett Golf ID som hjälper dig vidare.

Har du spelat golf tidigare? Då har du kanske redan ett Golf-ID. Om du har glömt ditt Golf-ID – ta kontakta med Flens Golfklubb så hjälper vi dig.

Så här går kursen till:

Du anmäler dig till info@flensgolfklubb.se eller direkt till kansliet på nummer 0157-15770.

Om du inte redan har utrustning så kommer här ett tips:

Det finns en liten shop i vårt klubbhus. Där kan du köpa handskar, bollar, peggar och det går också att beställa klubbor. Vi kan också ordna byte av grepp och göra enklare klubbreparationer. Vi har även låneklubbor som kan disponeras den första utbildningsdagen.

När är det dags?

De första kurserna genomförs helgerna 17-18 april och 24-25 april ­– fem timmar både första och andra kursdagen och varje grupp innehåller max åtta deltagare. När du anmäler dig ska du meddela vilken helg som passar bäst.

Och vad kostar kalaset?

Om du betalar 3 100 kronor så ingår även medlemskap och fritt spel året ut.
Om du betalar 2 000 kronor så ingår inte medlemskap med fritt spel.
Och glöm inte … du kan använda eventuellt friskvårdsbidrag!

Har du frågor så hjälper vi förstås till. Maila då till info@flensgolfklubb.se eller johan.thorell.golf@gmail.com

Väl mött!
Johan Thorell