“Nu satsar vi på 2021”

– Syns vi inte så finns vi inte. Därför är marknadsföring en av de viktiga punkterna i mitt jobb. Det säger Annki Johansson, kanslichef på Flens Golfklubb.

I skuggan av coronan planerar hon för den framtida verksamheten.

– Nu ska vi satsa på 2021. Jag sätter kundmötena högst på arbetslistan tätt följt av marknadsföringen på Facebook och hemsidan. Det kommer säkert att synas när vi drar igång säsongen, säger hon.

Redan i höstas drogs riktlinjerna upp för framtiden. Som grund hade Annki möten med kansli, bana och restaurang, genomgång av prova på-dagar, familjedagar och alla enkätsvar som greenfeegäster lämnat efter besök på banan.

– Det har gett mig ett rejält underlag till planerna för hur vi kan gå vidare i satsningarna på att göra vår bana ännu bättre.

Annki kom till klubben med en bakgrund som inrymmer erfarenheter från framför allt serviceyrken.

– Det är något jag verkligen har nytta av här i klubben.

Även om pandemin inte släppt sitt grepp när det en vacker dag – kanske i april? – är dags för säsongspremiär på ordinarie banan så lovar Annki att spelet på Flens Golfklubb kommer att kunna bedrivas så att ingen behöver oroa sig för covid-19.

– Självklart. Nu har vi erfarenhet från pandemisommaren 2020. Det ska vi utnyttja i planeringen för 2021.