Ordförandebrev

Hej på er alla golfare!

Då har årsmötet för Flens GK genomförts på Skjortan i Flen 20 Januari.

Jag får tacka för förtroendet att vara ordförande ett år till. Utöver de vanliga punkterna på agendan presenterades lite från undersökningen ”Players first” och även beskrivning av ”Bättre spelupplevelse”.                        Det är en utbildning som styrelse, personal och deltagare i sektioner har genomfört under 2023. Det kommer att fortsätta 2024 och som medlem kan du påverka genom att svara och ha synpunkter i undersökningen players first.

På årsmötet beslutades om nya avgifter för 2024. Som utvecklingen och inflation sett ut under flera år nu och med 2års negativa resultat, är en höjning nödvändig. Vi var allt för optimistiska förra året och trodde på fler golfare. Det har även försvunnit en del medlemskap, då det fanns allt för många.

Det kommer ut information om de olika medlemsformerna och även m hur man kan delbetala för den som vill i samband med att vi vill ha betalning i början av februari.

Just nu regnar det och snön försvinner utanför fönstret, men det dröjer nog någon vecka tills Andreas kan öppna banan.

Mvh Torbjörn Jonsson